23 augusti 2oo9



Kanske på tiden med att uppdatera folket om läget?


Nu minns jag inte exakt allt som skrivits men vi kan ta en veckorapport.

Sammanfattning:
I måndags började min första dag på högskolan och nervös som ett litet rådjur första dagen var det bara att fortsätta. Allt nytt, pendla, nya vänner, nytt tänk, ja allt ni kan tänka er känns nytt. Till och med att behöva ha matlådor.

Måndag:
The D-day och satan va det var nervöst, som tur var hittade jag Tobias ganska fort som jag hittat på Facebook några dagar innan vi skulle börja. Så jag hade iallafall någon att prata med. Även om han har en väldigt löjlig dialekt. Dagen bestod i största del av enbart information om kommande dagar och lite sånt där basics.

Tisdag:
Fasade inför denna dag, det var dags för Teamutbildning. Självklart hos militären av alla ställen! Jag gillar inte militärer av någon anledning, de är skrämmande. Vi blev indelade i 11-12 grupper, ja vi är typ 85-90 nya elever. Eftersom att de gick i bokstavsordning på förnamnet kom jag i grupp 4 bestående av David 1, David 2, David 3, Emma 1, Emma 2, Elias och Emil. Inga problem med namnen där inte, haha. Dagen bestod i att lära känna varandra i gruppen genom tipspromenad, hinderbana, teamövningar m.m. Vi vann inte men vi va fan bäst på repet med tiden 1:42. Jag kunde Slaget vid Lützen årtalet också. Lagom trött man var när man kom hem.

Onsdag:
Mestadels information om de olika inriktningarna; Digital Design, 3D, Compositing. Conny fick mig att ännu mer inte vilja gå Digital Design, haha.

Torsdag:
Lite föreläsningar, en lerövning med Conny \o/, fotografering och inloggningar till datorerna och PingPong.

Fredag:
Lätt bästa dagen, först kom Jesper Ståhl(?) från Jesper design och berättade grundligt om sitt företag och om hur han jobbade. Sjukt intressant trots att det var Digital Design det handlade om. Och sedan fick vi välja vår inriktning. Dock i upprop typ, lite sådär special må jag säga. Och till min stora förvåning var det hela 18 som skulle välja DD, vi visste typ 4-5, haha. Mestadel valde 3D och resten Comp då som jag. Blir spännande att se vilka man ska hänga med, alla förmodligen det finns många trevliga prickar.

På kvällen hade tvåorna anordnat fest för allihop och vi skulle visa vår grupps aktivitet och få faddrar. Mycket trevligt faktiskt men surt av folk att dissa när de ansträngt sig för att vi skulle lära känna både tvåorna och varann. Dock såg jag ju ut som en dränkt katt när jag kom dit och det höll på att bli en wet-t-shirt tävling men jag hann hindra det genom att knäppa jackan, haha. Fick en kökshandduk att torka mig med av Daniella också, sjukt snällt. Min fadder är en stor läskig kille från Norrland som heter Kolm. Han sa att det var godkänt att min man är från Sundsvall. Vilken tur liksom! Haha.

Lördag:
Ingen sovmorgon här inte, vid 7.30 åkte jag och mor till Helsingborg för att spela Olympia Ladies Open. Träffade Linkan i hallen som inte heller sovit mycket alls, trevligt sällskap ändå. Spelet kändes inte okej där och jag failade totalt med miss och fick mestadels hål och genomskärare, tror de hade gått bättre om man haft en till start. Efter matintag efter vår start åkte vi till Ängelholm för att spela Falcon Open. Där kändes mitt spel sjukt bra trots att första serien började med X 9- X 9-, men jag styrde upp det sen. Vissa slag där var ju bara bajs och spärrspelet stämde inte men ändå jävligt glad att jag kunde spela så bra. Jag är nöjd. Fick ju träffa pappa Björn också. Aka Henry aka Kihl aka dvärg.. haha ja.


Söndag:
Vaknade härligt till vid 07.00, vana? Och somnade om. Men åter igen blev jag väckt av en förbannad-satans-skit-cewpe-damp-hårfön vid 07.30. Då var jag mindre glad! Idag är jag helt slut i hela kroppen, mest i benen och fötterna. Så har mycket har jag inte gått på 3 år eller något. Så nu blir det frukost nere vid tvn och kolla på filmer hela dagen. Ska nog prova på att göra lite dreads senare också (bara göra inte sätta i i mitt hår)


Mer update senare kanske. Måste gå och posta ett brev nu. Tjingeling på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0