5 augusti 2oo9


Finally home..


Puh snacka om en heldag iväg. Klockan 09.00 skulle det burit iväg till Skänninge men eftersom att jag alltid är sist speciellt idag kom vi inte iväg förran 09.40. Okej det där var big-time ironi. Jag var klar 08.50, frukost, smink, hår hela jävla kitet. Men jag är ju alltid sist säger dem i den här familjen. Får ta och fundera på det där ett slag.

När vi väl var framme i Skänninge möttes vi av ett tiotal bilar som försökte hitta parkering. Inte lite folk vill jag lova. Sjukt bra väder var det också, solen lyste och det blev närmare 26C när det var som varmast. Skönt. Först tyckte man : det här är väl som vilken annan marknad på andra ställen eller..?
Njaa efter ett tag insåg vi hur jävla många olka stånd det fanns på den där marknaden, helt sinnessjukt. Vi gick och gick och gick kändes det som och det tog aldrig slut. Men till sist gjorde det de. Efter typ 4 timmar. Och jag köpte absolut ingenting, haha. Det enda som jag vart med på ett hörn är väl alla kryddorna. Annars så snålar jag rätt mycket för jag har typ inga pengar, typ 200 spänn och så är det tal om Liseberg. Alltså skall mina sista pengar innan skolstarten gå till Liseberg = snåla snåla snåla.

Efter vi var trötta på Skänningen åkte vi mot Gränna för att fika där. Det blev tal om att åka båt över till Visingsö men där sa jag nej tack lämna mig hellre på fastlandet. Jag avskyr båtar. Jag verkligen hatar rent ut sagt att åka båt. Blir alltid lika dålig, ja även Danmarks färjan och jag trivs verkligen inte på något stort som flyter på vattnet. Till och med rädd för det kanske vad vet jag. Det blev en god glass istället på trygga land och sedan en liten promenad bland de gamla polkagris affärerna. Haha har prövat äta potens-senap idag också. Den var faktiskt god trots att vi aldrig riktigt förstod varför den hette som den hette. Men god var den.

Nu blir det nog snart äntligen mat det enda jag har ätit idag är den där glassen och en baguette med kycklingröra till lunch. Måste ha riktig mat! Och ont i benen har jag, ajaj.


Gränna

Tjingeling på er !

Kommentarer
Postat av: jaqeiii<3

GRÄNNA! tyckte jag kände igen det ;)

2009-08-05 @ 23:24:01
URL: http://jaqeiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0