27 juli 2oo9

Åhh måste omvärlden vara så förbannat korkad?!



Jag blev superglad igår när jag såg Sarah Sjöström simma semifinal och sätta nytt världsrekord och riktigt glad för flickan är enbart 15 år! Och så läser man nyheter på aftonbladet och får se det här!



Vänta lite nu, är Dara Torres sur för att blott en femtonåring slår hennes rekord eller vad är det frågan om? Hur kan hon stå där och skylla på dräkterna?! Det är inte direkt så att det är enbart ett land som får simma i dem. Vem som helst får ju ha dem så varför gnälla om att alla slår rekord tack vare dräkterna? Snacka om att gör allt bara för att få må lite bättre själv. Sen så är väl Phelps den sista som ska snacka när han har massa världrekord och guld. Eller? Phelps säger så här: – En simdräkt är bara en simdräkt. Ska du vara med och tävla på hög nivå är det den träning du lägger ner som är avgörande, har storstjärnan Michael Phelps tidigare sagt.

Jaha om det nu är så så kan väl alla har samma dräkter så är det ju som han säger. Vad är problemen folk?! Tänk att alla alltid ska ha något att gnälla på. Tänk om jag skulle döma ut någons 300-serie i bowling. "Det är inget att hurra för du använde ju en Smash Zone.." Men det gäller ju fortfarande! och nu tog dessutom Sarah guld! Hur kul är inte det då? Åh jag blir så glad när folk verkligen lyckas.


Nej nu ska jag ner och äte något lätt tror jag har jobbat, målat och sedan joggat en runda på 3 km. Riktigt skönt.

Tjingeling på er!

(jag har slarvat bort min signatur)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0