13 juni 2oo9

622 dagar .. 17 dagar kvar .. Fortfarande sjuk ..


Igår var jag äntligen hos doktorn pga att sömnbristen som kom utav hostan .. Dock så var det ju min vanliga tur, "din vanliga läkare finns inte tillgänglig vill ni komma idag eller på måndag?" Vänta hela helgen och inte få sova något eller gå till en random läskig doktor? Tror de va mor som bestämde det med tanke på att de andra i huset inte kan sova när jag hostar, haha. Läkaren var skitknepig hette något som jag varken kan skriva eller uttala och inte pratade han klart sina meningar heller. Skum. Han var elak och sa åt mig att ta blodprov, det gjorde ont. Sen kom det mest skumma uttalandet. Vissa av dina värden är förhöjda men det kan gå över av sig själv eller bli värre, jag tror vi väntar med antibiotika. Sjysst han lämna mig åt mitt öde, jag kommer dö. Fick iallafall en peckel-hostmedicin. Tre gånger om dagen, jag blir yr men hostan minskar och det är gött. Höll för övrigt på att dö igår på grund av min tröghet. Hela veckorna jag vart sjuk har jag mosat alvedon och blandat ut i vatten (nej alvedon forte finns inte i brustablett) Men igår fick Emma för sig att hon klarade svälja två halvor på grund av lathet. Första gjorde ont som satan! Den fastnade lite fint i halsen också men efter några klunkar vatten slank den ner. Men Emma slutar inte och lär sig inte av sina misstag hon ska svälja den andra också. Gulp, tabletten fastnar mitt i halsen och lite panik utbryter men Emma har ju övat upp sina host-skills i mer än en vecka nu så host så ligger tabletten i vasken. Det där gör inte Emma om igen kan jag lova.

Idag händer inte ett skit som vanligt, ska försöka röja lite på mitt rum utan att dö. Annars så kommer syrrans pojkvän och jag fick ställa in min studentfest pga sjuklingen. Det suger. Jag hade verkligen velat träffa allt folk och umgåtts och ha trevligt, men jag tror ärligt talat att jag inte hade orkat så mycket. Men det kommer fler tillfällen som Kihl sa. Nej nu ska jag försöka hitta på något att underhålla mig med. Får se vart detta slutar.


Saknar min älskling det är jobbigt när du är så långt borta.. 

<3 




  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0