Ont lite här och var..



Vaknade precis upp och har ont på x antal ställen i och på kroppen, isch.


Igår var en heldag med bowling så att säga, det var dags för bortamatcher i Västervik och Norrköping. Klockan 0730 bar det av mot Västervik för att spela första matchen. Var lite nervös på grund av spärrbollen och hälsan. Spärrbollens tuminsats hade ju lossnat på torsdagsträningen vilket jag tror jag nämnt och när far skulle fixa den så ville den inte alls lossna, ehe. Så jag var hela tiden förberedd på att den skulle lossna, om den ville vill säga. Hälsan var ju inte heller på topp, väldigt snörvlig och halsont och hela kroppen kändes sådär slö. Men det löste sig rätt okej ändå. I första serien tog vi ledning på alla borden utom ett och i femte rutan klämde jag in en 7 - 10 , vilken jag spärrade också! Nu ska vi vara pedagogiska för er som inte kan bowling.
Det här är kägla 7 och 10 :





Alltså käglor på varsin kant, nu tänker ni hur sjutton kunde hon spärra den där, det är ju omöjligt. Ja det är rätt omöjligt, men bara ibland. Iallafall så hade jag inte en tanke på att ens försöka ta uppställningen utan går upp för att spärra kägla 10 (käglan till höger) Och vet ni vad? Käglan studsar in i väggen efter klotet träffat den och sedan upp på banan och rullar bort och tar med sig 7an. Tror ni jag blev paff? Dessutom så missade hela laget det förutom mor, tror de på läktaren såg den också för jag fick applåder, haha. Tuff känsla nu är det bara 300 på en serie och 1000 på fyra serier kvar.

Ja iallafall så var det en rätt enkel match att vinna och vi vann med 18-1 (ett oavgjort bord) Och vi spelade riktigt riktigt jävla bra. Elin var matchbäst på 870 tror jag, grym unge det där. Sedan var det bara att åka vidare för att spela nästa match i Norrköping. Vi hade lite aningar om att denna skulle bli tuffare. Efter matbreak så var vi framme i Vilbergen. Där var Bågen i full fart med att spela match mot Örnen och det var inga låga siffror i den matchen inte. När matchen mot Bk Eva väl var igång insåg vi att den skulle bli relativt tuff och dessutom göra oss döva. Men att någon står och gormar mig rätt i örat gör inte att jag spelar sämre bowling, jag blir bara mer irriterad och mer fokuserad, så dumt val där. Dessutom så om man har vart med på EM vet man hur jävla mycket det kan låta, *host* Holland *host* Israel.. Men tyvärr började första serien med 4-1 till hemmalaget. Bara jag och Maria som tog ett första poäng men inte fasen gav vi oss för det!

I andra serien blev det lite jobbigt då vi förlora två bord men Ida och Elin tog sitt, jag har min sistaruta kvar och jag vet att jag måste sätta den för att ta vårt bord, totalen däremot hade jag noll koll på. Sätter min strike och krossar lite av bortalagets drömmar om något annat men sen ställer jag 2,4,8,5 tror jag och vi förlorar totalen med 2 pinnar. Rätt så surt. Men thats life, i tredje serien vettifan vad som hände både Elin och Ida öste medans Maria fick allt för ont i fingret och jag ställde en jävla massa hål hela tiden. I fjärde och sista serien tog vi inte många poäng där heller och matchen avslutades med 13-7 till Bk Eva, de gjorde 6650 mot våra 6228, inte mycket att säga till om där inte. Däremot gjorde våran egna Elin 989, nytt personligt för henne. Hur kul som helst.

På vägen hem var laget ändå mycket nöjda över vår insats vi gav oss aldrig och vi fick med hoss 2 poäng hem. Bra dag med andra ord, dock inte mycket röst kvar efter Norrköping vill jag lova.


Nu ska jag tissla och tassla lite men jag säger inte med vad. Tjingeling på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0