3 september 2oo9



September, redan..



Kan ni förstå att vi redan är i september månad? Iof har det ju inte varit direkt kallt här än. Men som sagt än. Jag vill nog också att de ska bli lite kyligare så jag får använda min snygga skinnjacka igen. Och gärna med min mysiga halsduk till, det är riktigt snyggt. Oh vad jag känner för gå ner på stan och kika lite i affärer idag. Det borde väl vara öppet till 18 idag? Ska fråga mor om hon vill det i eftermiddag. Annars får det väl bli imorgon efter skolan.

Det är rätt goa veckor då jag bara går måndag och tisdag, sen ledig / egna studier onsdag och torsdag, sen tillbaka på fredag men eftersom det inte är obligatoriskt på filmvisningar kan man gå hem när man tröttnat faktiskt. Men filmvisningarna brukar vara det mest intressanta på hela veckan. Trivs jag? Ja märks inte det, jag går ju tillbaka dit iallafall. Jag börjar känna vad det är jag vill och jag märker direkt vilket jag trivs med och vad jag dras till. Det är bra för mig, att jag äntligen kan börja känna det här vill jag göra och jobba med. Man får bra inblick tack vare skolan och de som kommer och föreläser.
Märkte till exempel att Business-To-Business inte är något för mig, eller kanske om man bara vill tjäna mycket pengar. Visste ni att man som digital visualiserare bör ta ut ca 500:-/h , där fick jag en chock. Det är ju hur mycket som helst! Däremot verkar det roligare att jobba mot företag som riktas ut till privatpersoner. Fördelarna är att man får synas mer, du får mer publicitet. Är du B2B så syns dina verk bara av andra företag. Men de tåls att klura på, kanske kan bli frilansare och göra både och?

Nog tjötat om skolan, jag trivs iallafall. Däremot vill jag lära känna alla mer och inte bara hänga med samma gäng hela tiden. Men det löser sig nog. Nu ska jag klä på mig var tanken. Tjingeling så länge!




Ägget en av de första uppgifterna vi fått, all made in Photoshop


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0