Awesome kväll




Längesen man träffade vännerna och tack som fan för en asbra kväll


Skulle kunna skriva en hel roman om gårdagen men det orkar jag inte och ni orkar verkligen inte läsa det heller. Haha men lite så här kortfattat kan vi försöka med. Började med att syrran och jag tog tåget in till Jkpg vid 1523 var framme där runt 1600. Då var det bara att vänta på Sommarbussen, mycket snack om denna minibuss nu var det upp till bevis. När Pandan och Johannes väl var framme i Jkpg så fick vi se pinglan, Sommarbussen. Detta magnifika fordon med flowerpower-blommor påklistrade och en fin signatur bak på bussen - Här är vi med en font som det ingick hjärtan i. Det var ungefär där som jag började fundera på om Pandans föräldrar någon gång i deras liv vart hippies, jag chansar ja på den frågan.

Sen var det bara att åka av för att leta mat. Allt fick duga förutom Max, McDonalds eller Sibylla. Efter en massa felkörningar i den oerhört trygga och hela Sommarbussen (och en helvetes massa stirrande bilister som körde förbi, en kille var så jävla kul han asgravade verkligen i passagerarsätet i en bil vi körde om) käkade vi mat på en pizzeria i Rosenlund. Getingar och galna pizzabagare förgyllde vår matro. Enough said.

Efteråt var vi på väg till tändsticksområdet för att kolla hur det gick för Kenny, the birthday-kid och hans donk, i can still smell it. Hängde lite där och åkta sedan till Råslätt aka Bagdad 2 för att handla och hämta stuff och sedan vid typ 1800 något så var vi tillbaka vid Kulturhuset. Där hängde vi utanför lokalen i typ 2-3 timmar. Det var mysigt, det kom glada människor och vi var glada. Och för att det nu inte ska bli en roman skippar vi alla smådetaljer. Jag lyckades tack vare Johannes kompisar komma in på något ställe där det egentligen var 20+ men den ena flörtade lite med dörrvakten. När vi kom in där var nog klockan runt 00 och jag var så förbannat trött.

Efter någon timme fick vi nog och jag skulle ha mat. Mat blev det och jag vet inte om det var speciellt gott, jag bara åt och var hungrig. Dum nog så åt jag pommes. Runt 0130 tiden kom vår snälla mor och hämtade oss för det var inte så lockande att sova i Sommarbussen. Jag stensomna i bilen hem och när vi väl var hemma var det ut med linserna, tvätta bort sminket, borsta tänderna en snabbis, och sedan låg jag i sängen och somnade på 5 minuter, dock med världens magont tack vare pommesen.

Nu är jag fortfarande sjukt trött och funderar på att lägga mig och sova en stund till, kan behövas jag somnade runt 0215 och gick upp innan 1000. Jag behöver skönhetssömn. Och dessutom ett break från min underbara familj. Ska lägga mig i sängen med lite soft musik och läsa tidningar, ja jag vet jag kommer somna men det kan ju som sagt behövas.


Tjingeling på er!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0