Komissarien och havet - den du inte ser



Svenskt-tyskt kriminaldrama från 2008. Kriminalkommissarie Robert Andersson är stationerad på Gotland där han lever ett lugnt liv med sin fru och två barn. Men hans lugna idyll bryts när en ung kvinna hittas ihjälslagen, och när ytterligare en kvinna hittas mördad på liknande sätt pekar allt på att en seriemördare är i farten. Utredningen försvåras när hemliga uppgifter om morden läcker ut till pressen. Samtidigt som Robert för en kamp mot klockan för att hitta gärningsmannen innan han slår till igen.


I rollerna: Walter Sittler, Sólveig Arnarsdóttir, Andy Gätjen,
Inger Nilsson, Paprika Steen, Charlotte Lüder, Sven Gielnik,
Henning Baum, Friedrich von Thun, Frida Hallgren.




Efter ca 20 minuter av programmet undrar jag om det ens är svenska skådespelare. Det ser ju dubbat ut när de talar ut sina repliker, ja talar ut. Här sparar vi på all sorts inlevelse vi kan jobba fram. Men till slut så dyker Per Moberg upp i rutan. Per Moberg, kunde de inte hitta några bättre skådisar än just honom? Nu kom en till sådan replik från huvudpersonen, helt utan en enda gnutta inlevelse. Tragiskt att de ens får vara med i en tv-serie som visa 2100 en söndagskväll. 

Nu kom vi på det! Efterssom att det är svenskt-tyskt så har vi i Sverige dubbat de tyska rösterna och Tyskland har dubbat de svenska skådisarnas röster Åh shit vilken b-serie. Vaför ödslar jag tid på sådant här? 
Nej den här serien får inte ett enda plus av mig och jag tänker inte ödsla mer tid på den.

Kanske borde sova istället? Nej nu är det nyheter snart får se om det  hänt något i världen först..

Natti på er!





Kommentarer
Postat av: M i c k a

haha kan tänk mig att de slutade med en fet cliffhanger? ;D

2009-09-14 @ 19:36:24
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0