Skrämseltaktik - bra eller dåligt?






Watch this!

Vad anser ni? Är det bra eller dåligt att använda sig av sådana här tekniker? Eller den största frågan av de alla, tror ni de hjälper?


När jag själv såg videon tog jag lite illa vid mig, insåg hur lätt det är att vara okoncentrerad i några få sekunder för att något sådant som i videon skulle kunna inträffa. Om jag nu hade körkort skulle jag aldrig våga sätta mig och smsa sådär som hon gör i videon. När man kör bil har du ett ansvar, dels för de som åker med dig och dels de andra som kör på samma väg som du. Skulle jag absolut behöva smsa någon skulle jag ge telefonen till den bredvid som är med och be han/hon smsa åt mig. Jag hoppas verkligen inte att folk är så dumdristiga att de en längre tid inte har koll på vägen, då finns de ju bara en utväg. Och jag hoppas verkligen att visa den här videon i skolor hjälper, får ungomdarna att förstå konsekvensarna av vad som sker när de inte är uppmärksamma.






Kommentarer
Postat av: Billie

Uuuh, obehaglig video.

Jag vet inte hur mkt jag tror på den typen av skrämselpropaganda. Ett fåtal tar det kanske på allvar men jag tror inte att man fattar vad det innebär när det kommer till ansvarsbiten innan man vart med om nån form av olycka själv. Oftast är det inte sig själv man måste förlita sig på utan alla andra i trafiken. Blä!

2009-09-04 @ 14:08:16
URL: http://rubytail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0