26 april 2oo9

His goodness and the truth she is not alone he's always there


Gårdagen: Började med att stiga upp 05.00 för att bege sig med laget ner till resans första stopp, Åhus. Måttligt taggade i bowlinghallen för att hämta klot påbörjades vår resa runt 06-tiden och det tog inte lång tid i bilen innan vi sov en efter en, förutom mor då som körde bilen. Vaknade till när det var fikapaus någonstans söder i landet och det var riktigt gott med macka och youghurt. En tid senare så var vi framme i Åhus en timme innan vi skulle börja spela. Nu kunde man äntligen börja känna sig lite taggad, det var ju viktiga matcher vi hade framför oss. Gick in med ett gott humör i matchen och inte speciellt höga förväntningar alls.

Väl under inspelningen fick jag mig ett gott skratt då jag skulle spela kant och det svängde efter pilarna och tre i hörnet taget av Emma. Äntligen en jävla hall där man kunde öppna utan att fega. Ärligt talat vet jag inte alls hur jag lyckades men jag hittade ett sånt jävla fint lir med mega-marginalerna sune. Miss utåt -wrooom- hem till fickan och sim inåt. Wonderful. Började med 245, 255, 245 .. Sista serien kan vi ju hoppa över då jag började tänka på annat än Robinson och svältande barn i Afrika och till råga på allt så låg vi under på bordet. Hur mycket vill man inte strika då? Men det slutade inte så katastrofalt med tanke på för sent bollbyte och bara tre strike blev det 171 i sista serien. Så 916 är inte illa pinkat med tanke på knät och all träning. Jag var fruktansvärt nöjd. Det var ju lite jobbigt att spela när man samtidigt höll tummarna för Clan som spela i Falkenberg om att gå upp i Allsvenskan eller inte. Men glada besked fick man till slut.

Efter en vinst med 16-4 bar det av mot första bästa grillbar och en äcklig hamburgertallrik senare bar det av mot Karlskrona för att möta Bk Trossö. Efter att fått veta att Sbc förlorat sin match visste vi att det krävdes minst 15-5 till oss för att gå om dem i serien och få en andra plats och få kvala. När vi anlände till Karlskrona var det strålande fint väder och hallen låg hur fint som helst, om bara hallen kunnat vara lika fin. Fy fan vilken sunkig hall. Det luktade dött djur och sopor på bana 7-8 och det var skitigt som fan på de flesta ställena. Snacka om att vansköta en fruktansvärt kapabelt fin hall. Väl under inspelningen märkte jag att det gick att spela precis som jag gjorde i Åhus och så fick det bli, berätta det för de andra och körde på som fan. Spelade faktiskt helt okej hela tiden trots att det luktade och var varmt som en bastu där inne. Tyvärr blev det inte alls som vi tänkt oss.. Efter en 4-1 till oss följt av en till 4-1 till oss så vände det helt. Jag har ingen aning om vad som hände men Trossö verkade hittat spelet till slut. Trots att vi ledde med 8-2 slutade matchen 10-10 och inget kval för Högland inte. Slutade på 833 och var visst matchbäst där också. Lite smått deppiga fick vi bege oss hemåt igen.

Väl hemma skulle jag åka till min älskling, egentligen skulle vi gått ut men efter en sån lång dag ångrade jag mig och ville vara hemma istället. Jag tror att Tobbe ville det innerst inne också eftersom att han visst slockna efter 2 min i sängen när jag skulle ladda ner några filmer. Han sov en bra stund och jag la mig och kollade på Rocky-filmen som jag inte hade sett, bra var den. Därefter slockna jag med kläder smink och allt, vid kvart i tre vaknade jag smått(av Tobbe?) och gick och borstade tänderna och tvättade bort sminket. Jag hade inte direkt svårt att somna när jag la mig igen sen heller.

Idag: Vaknade runt 10-tiden av en supermysig älskling vid mig. Underbart. Vi låg kvar ett bra tag och sedan gick vi upp och sen gick vi och la oss igen. Skönt med slö morgnar, dock inte lika skönt att behöva gå hem för att plugga! Men nu är det gjort och jag är klar med en av fem saker. Annars har det nog inte hänt så mycket idag. Det börjar närma sig läggdags men jag vill inte sova själv. Det suger. Kallt är det också. Skogsmulle-lektion(skogsexkursion) väntar imorgon, halleluja vad det låter kul. Redan dock glömt vad det var jag skulle ha med mig. *suck* Jaja det är nog inte världens undergång om jag glömmer något. Smoothie ska jag ha med mig iaf, gjorde världens godaste nu ikväll. Nomnom.

Aja nu ska vi tagga sängen. Och inte glömma pollentablett imorgon ! Hatar mina ögon för tillfället.. och hundarnas päls.


I love you babe <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0