18 juli 2oo9

Idag var ju meningen att jag skulle berätta om gårdagen och slänga upp bilder.. Fler bilder kommer senare för jag tror mor tog med sig kameran till Öland.


Igår:
Steg upp vid 08.00 för att duscha och göra mig iordning och vid 09.00 bar det iväg mot Söderköping. I Söderköping har min mormorsbror sitt sommarhus och mina sysslingar från Italien var där på besök nu över sommaren. Vi kom fram till att det var fem år sedan vi träffade dem sist. Så det var ett tag sen.
Resan dit var nog bland det tråkigaste på länge, sov halvvägs sen vaknade jag av att Thiva nufflade mig i huvudet och ville bli klappad där bak i bagageutrymmet. Stackarn var så gnosig av att vara själv. Vi valde att bara ta med min pälsboll upp för att Thiva är lite blyg utan Thelma och gömmer sig bakom henne om vi är bland nytt folk så detta skulle bli nyttigt för henne. Vi var framme vid typ 11.30-12.00 tiden och jag var sjukt hungrig så vi började med att käka lunch efter vi tittat runt i huset och sådär. Insåg hur lång tid som gått när jag såg hur stora mina sysslingar blivit. Isabella ska fylla 18 i höst, Silvia 14 år lika lång som sin storasyster och Silvia den minsta hade fyllt 10 år och hur söt som helst. Christer och irma bor i den delen av Söderköping där de spelade in Madicken. De sa något om Lusmia hade bott i något av husen, ingen aning om jag hörde rätt kan inte direkt min Madicken.

Efter vi hade ätit maten så gick vi en sväng ner till Göta Kanal och det var fullt med folk överallt och på väg ner gick vi förbi massa söta små hus och fina trädgårdar. Hur mysigt som helst. Enda nackdelen var att det var så sjukt varmt att gå omkring när man inte hade något vatten att dricka, trodde jag skulle svimma ett tag.

När vi promenerat klart gick vi tillbaka till huset och jag var hur trött som helst, hade inte fått många timmars sömn innan jag skulle upp igen. Jag somnade en sväng i bilen och min kusin somnade i en stol på altanen, haha. Efter tuppluren så kom de andra tillbaka från en tripp på en loppis och mor skulle ta fler kort vid kanalen där hennes kamerabatteri hade tagit slut. Vi fikade lite och sedan sa vi hejdå och åkte hemåt igen.




Husets lilla trädgård plus pälsboll



Supergod hallon/smultron tårta till fika



Kaniner vid Göta Kanal




Fin utsikt..


Nu ska jag hitta på något annat än sitta här och tråka. Tjingeling på er !


Kommentarer
Postat av: Sara

mums! tårta. :)

2009-07-19 @ 21:37:51
URL: http://saraean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0