11 juni 2oo9

Hur kan det gå så fel?

Vem ska stå skyldig när hela världen bara tittar på? Folk är mer än väl medvetna om hur många ungdomar som går ut på kvällarna i skydd av mörkret för att råna eller enbart för att slåss. Pojkar ska visa sin manlighet innan de ens har nått puberteten, med hjälp av energidryck och läkemedel. Det har gått så pass långt att tjejer bildar gäng och tillsammans rånar andra ensamma tjejer. Hur långt ska det gå utan att det händer något? Hur kunde det gå så här långt?

Mordet på Therese behöver inte vara helt i onödan och bara en tjej som miste sitt liv. Tänk om folk kunde få sig en väckarklocka av mordet, tänk om mordet ändå kunde komma till nytta trots att hon mist sitt liv. Kan inte folk se nu har långt vi låtit ungdomar gå, ser inte folk att det bara blir längre och längre ner i åldrarna också? Det här är inte första gången något sådant här händer men snälla låt oss hoppas att det är den sista och att någon som har makten till att göra något verkligen gör något.

Den största frågan för mig i det här sammanhanget är; vart tog respekten vägen? Respekt för dina medmänniskor respekt för din familj och dina vänner.

Det är svårt att säga sig in hos någon som mist sin bästa vän, mördad.. Det är lika svårt att sätta sig in hos de som utförde dådet.. Om det stämmer som det sägs på nyheter kan jag bara använda ett ord för att sammanfatta hela baletten. Tragiskt.
Tragiskt
hur en svartsjuk flicka inte äldre än Therese som miste sitt liv får sin egen pojkvän att mörda en oskyldig.
Tragiskt hur en pojkvän kan bli så manipulerad att han mördar en oskyldig flicka för att visa att han älskar sin flickvän.

Antingen så har pojken en skev uppfattning på hur man bevisar sin kärlek eller så föll han bara offer för en som visste precis hur man skulle bete sig och säga för att manipulera..

Hela den här historien är fruktansvärt tragisk och jag lider verkligen med de som kände henne, kan inte sätta mig in i känslan, men jag vill att folk ska inse något nu. Inse precis det som jag skrev nyss. Hennes död behöver inte bara vara död, den kan bli något meningsfullt om vi gör den till det...

                                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0