090921





Då var det måndag igen och nu är den snart slut..



Puh, måndagar är rätt krävande. Av någon anledning känns det som att våra föreläsningar på måndagar bara blir längre och längre. Hinner inte ens med att blogga förrens nu. Nu har jag kommit hem och nyss ätit middag och nu ligger jag och ser på tv, 2½ men på trean. Ikväll taggar vi för Anna Anka på trean vid 2100, fascinerande. Hur har dagen då varit, jo helt okej förutom vissa saker.

Idag hade vi besök av Hasse Bengtsson, fotograf som skulle prata om allt möjligt inom foto. Han kunde verkligen inte ett skit om våra linjer men lite ska man väl kunna ändå? Det första vi fick göra var att titta på 96 fotografier och avgöra om vi gilla de eller inte, + -, om vi sett bilden innan X och om bilden var 1 Reklam, 2 Nyhet 3 Dokumentär 4 Konst 5 inget av det. Lagom drygt må jag säga, sen så gick vi igenom bildanalys och annat trams.


Självklart visa han konstverket Makarna Arnolfinis Trolovning, Annes Nutida konst lektioner flasha förbi ögonen på mig och jag mindes vartenda ord om den förbannade tavlan. När vi fått vår uppgift att konstatera olika tecken i tavlan och han hade genomgång höll jag på att dö. Allt han sa var fel, helt jävla fel. Till slut fick jag en blackout och började babbla vartenda ord Anne sagt om tavlan och jag hörde inte själv vilken konstnörd jag lät som. Men snacka om att några i klassen blev imponerade! Blondie briljerade och läraren visste inte vart han skulle ta vägen. Not my brightest moment..


Resten av dagen orkar jag inte förklara alls. Nu ska jag bara ta det lugnt och tydligen hjälpa mor bleka sitt hår, får se hur detta slutar. Over and out Smulis!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0