"Gamla åsikter"







Åsikterna står jag fast vid, det som är gammalt är inlägget. Men ni lär ju märka..

Rubrik: Mina åsikter..

Daterat: 2007-12-06 23:50:00

 

Jag vet inte riktigt om jag ska tag i detta och skriva. Men jag vill ju helst skriva där alla kan läsa. Där jag kan se vilka som har läst. Då finns för mig ca tre alternativ , Luderstorm, Helgon eller Tuba . Iof borde jag ju skriva något för dagen här och sen kopiera det till alla andra sidor. Då läser ju kanske folk de jag skriver, alla typer av folk dessutom. Det får nog ta att bli så de gånger jag kommer ihåg att skriva iaf. För de som jag har uppfattat nu på senaste, gillar folk det jag skriver? Blir ni berörda? Tar ni åt er av de som jag skriver och tycker? Reagerar ni om ni tycker motsatsen?

 

I så fall har jag lyckats. För de gånger som jag tar tag i att skriva för att få ut de som jag tycker och tänker, det är de gångerna jag vill att folk ska lyssna och ta sig tid. Jag skulle vilja fortsätta på min diskussion jag tog på Lunarstorm. Råkade vara så att jag var förbannad, äcklad och ledsen efter att ha sett en video där de rent ut sagt slaktade djur för deras pälsar på en video. I ren aggression skrev jag 100 ord på lunarstorm, försökt att nå fram ett par gånger innan och den här gången lyckades jag. Jag blev rätt paff men när jag väl insåg att folk engagerade sig i det som jag försökt få fram i texten. Tragiskt nog fick man en hel drös oseriösa svar (vad hade man förväntat sig av Lunarstorm?) men bortsett från dem fick man jävligt mycket beröm pga ämnet.

 

Men de kändes naturligt för mig. Med tanke på de starka banden jag har till djur och sättet jag har blivit uppfostrad på såg jag detta som en ren självklarhet. Jag tror inte på Gud eller något liknande de teorierna, däremot skulle man kunna säga att jag tror på moder Jord. En sak vi har glömt bort i världen är att vi lånar den här planeten. Vi äger den inte och inte heller våra barn, alla levande ting ska leva i harmoni. Förstå mig inte fel nu heller när jag berättar det här, jag säger inte att alla ska bli militanta veganer och rädda en bäver var utan att vi ska nog tänka tillbaka på förfäder och se hur de gjorde för att överleva. Tänkte dem på vad som skulle hände om 3000 år ? Att jorden kanske skulle utplånas på grund av mänskligheten? Skulle inte tro det. På våra förfäders tid var det att den som anpassade sig bäst till miljön den överlevde. Ser ni inte att i dagens värld gäller det att den som förstör miljön snabbast dör?

 

För att gå tillbaka till huvudämnet, en kille han skrev en sån satans bra sak. Jag blev tårögd och kunde föreställa mig en värld i harmoni om alla skulle tänka som den killen.

 

För att citera; seraph101 P27 från Sandviken (#221)Idag 13:04

Klart man ska stå upp för dom, de är levande varelser de med, de har känslor, upplever smärta, osv, så vi har ingen rätt att behandla dem på det viset. Och även om man äter kött, så behöver de inte torteras innan de slaktas!

 

Det jag försöker få ut av mitt skrivande är mina känslor och att ge er en tanke. En tanke som förhoppningsvis kan gå vidare till ett agerande som kan gå vidare till en förändring, en förändring som skulle kunna ändra världen, rädda världen. Det är inte svårt att få ett bra liv och gott samvete om man tänker efter. Men de människor som plågar djur och alla levande varleser medvetet, er önskar jag ingen god jul utan enbart en ond bråd död och hoppas innerligt att det finns ett helvete där ni kan ruttna.

 


 

Här är videon som jag såg och jag vill varna känsliga läsare:

Ses på egen risk

 

Och här är länk till mitt inlägg

SmulanFtw talar ut

Fungerar länken btw? Jag äger inte en lunarstorm längre så jag vet inte.


Här är det jag skrev iallafall:


 


 

Vem ska tala för djuren?

Jag såg nyss en film en vän länkade, filmen var hemsk. Man kunde se flera män som tog tag i hundar och rävar i bakbenen och slängde dem i marken så dem bröt nacken. Vissa av djuren flåddes till och med levande av männen. Sen kom bilder på ett flertal djur instängda i små små burar utan mat och utan vatten. Enbart för en päls! Har du en äkta päls? Vet du hur dem har tillverkat den? Ni kan fundera på två saker; hur kan männen kalla sig människor som gör något sånt här och vem ska tala för djuren?




Nu är det upp till er om ni vill fundera, bry er, tänka efter, förändra eller om ni bara vill skita i det . . .



 

Egna kommentarer från idag:

Nu har jag inte läst igenom allt till hundra och det finns säkert en massa som jag kommit till insikt med och som inte borde stå med. Anyway, feel free to klaga, varför äter du kött då? det är en klassiker. Men som jag tänker så finns det mer och mindre humana sätt att slakta kött på. Kött jag vet har behandlats väl medans djuret levde det äter jag. Men jag undviker äkta päls och skinn i material som används i min egen vardag. Texten är nästan två år gammal men fortfarande lika aktuell.

 

Håller ni inte med mig kan ni gå och lägga er undan eran sten och ruttna..

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0