Min far..



.. är en klok far



Återigen har far och jag diskuterat lite så här på kvällskvisten (att det slutade i att se på knappnytt behöver vi inte nämna) Men iallafall så var kvällen(nattens) ämne muslimer. Han visade en artikel som någon fd ordförande i Islamska något-blaha hade skrivit. Efter jag läst denna artikel kom min far med två vettiga synpunkter.

1. Vart ska det sluta när man ursäktar en dålig vana med en annan dålig vana?

"Kvinnomisshandel finns inte i koranen eller i islam. En kvinna som blir misshandlad har rätt till skilsmässa enligt sharialagen. Min fråga till Evin Rubar: Hur många kvinnor misshandlas inte varje år i Sverige? Är problemet med kvinnomisshandel löst i Sverige? En vers i koranen handlar om en åtgärd där mannen använder en lätt siwak (pinne), eller ett tyg som väger ännu mindre, för att smiska frun för att bli av med sin ilska om hon uppför sig olämpligt. Det är för att rädda äktenskapet från splittring." skriver Mohamed Kadri (http://www2.unt.se/article/1,1826,MC=2-AV_ID=993464,00.html?from=most_com)

Förstår ni min fars poäng?
Efter att ha läst igenom nämnde jag något om SverigeDemokraterna. Men så funderade jag efter och sa att: jag kommer ju aldrig skriva så som jag egentligen tycker om SD på min blogg t.ex. för då kommer alla att ta mig för att vara rasistisk eller förtrycka någon. Då kommer vi till punkt 2.

2. När du inte vågar säga din egentliga åsikt för att du är rädd för vad andra ska tycka, är det fortfarande demokrati då?

Ja vad säger ni? Jag kommer inte läcka ut mina åsikter om detta på bloggen för jag lär bli långsamt halalslaktad eller uppspikad på ett kors. Men en sak kommer jag stå för och det är att man tar seden dit man kommer. Inte fan vill de kristna i muslimska länderna bygga en massa med kyrkor så de kan ha gudstjänst? Eller har jag heelt missuppfattat detta?

Aja nu har ni något att fundera på och jag är öppen för åsikter men jag tror inte att Sverige är öppet för mina..


Godnatt på er!





Kommentarer
Postat av: Maddis

Ja, du har missat något: http://sv.wikipedia.org/wiki/Korst%C3%A5g

2009-12-13 @ 07:38:00
URL: http://sindrobe.se
Postat av: Maddis

Korståg. Du behöver inte läsa om det på wikipedia.

2009-12-13 @ 14:37:16
URL: http://sindrobe.se
Postat av: Mopsi

Insiktsfullt!

2009-12-16 @ 20:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0